Що таке мережевий маркетинг

В наш час не бракує нових технологій, інвестицій в перспективні бізнес-проекти, достатньо інженерних та робітничих кадрів. Існує головна проблема - реалізація готової продукції. Це завдання найчастіше вирішується шляхом масової реклами. Але ми знаємо, що якість товару, що описується в рекламі, не завжди відповідає дійсності.

До того ж, споживачеві XXI століття потрібно досить багато інформації і додатковий сервіс, щоб зупинити свій вибір на якій-небудь продукції. І саме ці завдання найбільш ефективним чином вирішує найпрогресивніша на сьогоднішній день система просування продукції до споживача - МЕРЕЖЕВИЙ МАРКЕТИНГ.

Мережевий маркетинг займає особливе місце серед застосовуваних сьогодні способів розповсюдження продукції. Ця система пройшла переконливе випробування часом. Зародившись у 40-х роках у Сполучених Штатах Америки, за минулі півстоліття ця система підкорила більшу частину розвиненого капіталістичного світу. Мільйони людей різних професій і віку, що живуть в різних країнах світу віддають цьому бізнесу кілька вільних годин на тиждень, отримуючи натомість стабільний додатковий заробіток. Головні принципи, покладені в основу мережевого маркетингу - це спілкування між людьми і особистий ріст. Тому Організація Об'єднаних Націй з початку 70-х пропагує мережевий маркетинг як засіб для налагодження людських відносин.

На початку 80-х років у Сполучених Штатах Америки в мережеву індустрію прийшли мільйони людей, сотні компаній почали застосовувати цю бізнес-стратегію. Саме в цей час Америка - батьківщина мережевого маркетингу переживала мережевий «бум». Нові компанії зароджувалися в підвалах, гаражах, порожніх складах. Річний поріг своєї діяльності переходили всього 4% з новоявлених мережевих компаній. Але будь-яка людина отримувала можливість реалізувати свою мрію про те, як досягти успіху в житті. Мережевий маркетинг став школою соціального підприємництва.

А першим цю бізнес-стратегію застосував Карл Рейнборг. Він народився 15 травня 1887 у Флориді. Читав і говорив на кількох мовах, особливо цікавився вивченням світової популяції рослин, харчових запасів планети і технологіями консервації натуральних продуктів. Він не був релігійним, але був відданим учнем Біблії і багато років витратив на навчання про Ісуса Христа.

З 1915 по 1927 рік Карл Рейнборг жив і працював у Китаї, де поповнив свої знання про харчування і лікування травами. У роки антиімперіалістичного руху він потрапив до в'язниці. Роками пізніше Карл розповідав, як протягом кількох місяців, прибуваючи у в'язниці на вимушеній голодній дієті, він складав складні поєднання тюремних супів в комбінації зі всілякими вільно зростаючими травами, листям та іншими рослинними продуктами.

У 1927 році Карл Рейнборг повернувся в США без грошей, тому що фірма, де він працював, була закрита. Безвихідне становище підштовхнуло його всерйоз зайнятися практичним застосуванням накопичених знань і в 1934 році він випустив перші в світі харчові добавки - продукти, що містять у собі необхідні організму компоненти, постійне застосування яких дозволяє значно поліпшити стан здоров'я. Його компанія називалася «California Vitamins, Inc». Пробну партію своєї продукції Рейнборг роздав своїм друзям. «Вони не користувалися моєю продукцією, бо вона їм нічого не коштувала. Я зрозумів, що за це треба брати гроші», - згадував він згодом.

Коли застосування його продуктів стало давати конкретні результати, його друзі стали розповідати про ці продукти своїм друзям. І тоді виникла геніальна ідея - Карл запропонував своїм друзям комісійні за те, що вони дадуть йому рекомендації до потенційних споживачів його продукції. Таким чином, виникла нова форма маркетингу, яку Рейнборг назвав «Маркетинг за рекомендаціями».

Характерним є той факт, що до першого вкладення грошей на рекламу, річний оборот вже перевищував 7 млн. доларів. Одна з причин швидкого успіху компанії полягала в тому, що Карл Ренборг вкладав у бізнес практично все, що заробляв. Справитися поодинці з таким попитом Карлу Рейнборгу було, звичайно ж, не під силу, тому він закликав на допомогу вдячних клієнтів і запропонував їм стати розповсюджувачами своєї продукції.

У 1949 році в компанії з'явилися два талановитих розповсюджувача - Річ Де Вос і Джей Ван Ендел, які зіграли вирішальну роль у подальшому розвитку та легалізації цього бізнесу. У 1959 році вони створили свою компанію «Am Way».

Карл Рейнборг помер в 1973 році у віці 86 років в тверезому розумі і повному здоров'ї. Його компанія, яка в 1939 році змінила назву на «Nutrilite Products», є складовою частиною корпорації «AmWay», випускаючи для неї серію харчових добавок «Nutrilite».

У 70-х роках у США з'явився термін «багаторівневий маркетинг», а в 80-х на зміну йому прийшло нова назва - «мережевий маркетинг», яка і закріпилася за цим видом підприємництва. Кількість фірм, які застосовують у своїй роботі доктрину мережевого маркетингу, неухильно зростає. Його елементи застосовували і застосовують "Кока-Кола", "Жиллєт", "Колгейт", "Панасонік", "ВВС", "CNN". На сьогоднішній день число дистриб'юторів мережевого маркетингу в усьому світі наближається до 40 мільйонів чоловік, а сама індустрія досягла обороту в 120 мільярдів доларів і є найбільш динамічним бізнесом у світі.

На початку 90-х років мережевий маркетинг прийшов на пострадянську територію. Для мільйонів наших співвітчизників мережевий маркетинг став можливістю реалізувати себе в ситуації загального економічного спаду в країні, дозволив не залишитися без засобів до існування в умовах безробіття і забезпечити собі гідне життя в часи жорстокої інфляції. Мережевий маркетинг взяв на себе в ті роки соціальні функції, які не в змозі були реалізувати держави, що з'явилися після розпаду СРСР.

З цим періодом, на жаль, пов'язано час нецивілізованого, хаотичного і не завжди етичного використання механізму MLM окремими людьми і компаніями. Так буває завжди - чим цікавіше можливість, тим більше сумнівних персонажів прагнуть нею скористатися. Але все колись закінчується.

Але ці часи вже позаду. Мережевий маркетинг сьогодні - це індустрія, яка тільки в Україні, за оцінками експертів Українського парламенту, об'єднує до двох мільйонів людей. За ці роки в Україні створено:
  • Асоціацію компаній прямих продажів;
  • Асоціацію дистриб'юторів мережевого маркетингу;
  • Профспілку дистриб'юторів компаній прямих продажів, мережевого і багаторівневого маркетингу;
  • видаються ряд професійних видань - журнали «Успішний MLM-бізнес», «Network News».
У Росії, при мерові Москви створена комісія з упорядкування діяльності мережевого маркетингу, професію менеджер мережевого маркетингу можна отримати як другу вищу освіту, зареєстрована навіть політична партія мережевиків, видаються журнал "Мережевий маркетинг і прямі продажі" і газета "Хороші новини". Схожі процеси йдуть і в інших пострадянських країнах.

Для того, щоб зрозуміти принцип дії мережевого маркетингу - розглянемо приклад. Припустимо, Ви пішли в кінотеатр і подивилися гарний фільм. Прийшовши додому, Ви розповідаєте своїм знайомим, друзям, родичам про те, який чудовий фільм подивилися. Захоплені цією розповіддю - деякі з них також підуть у кінотеатр, щоб подивитися цей фільм. Вони куплять квитки, принесуть прибуток кінотеатру. А чи поділиться кінотеатр з вами своїм прибутком?

Ту ж ситуацію можна перенести в кафе або ресторан, які Ви порадили своїм знайомим, магазин, ательє... У кожному з цих випадків прибуток отримує компанія і ні з ким цим прибутком, крім держави, не ділиться.

А ось компанії мережевого маркетингу якраз і відрізняються тим, що заохочують такого роду діяльність. Компанії MLM ведуть суворий облік того, хто зі споживачів їх продукції чи послуг залучив нових споживачів і винагороджують ці зусилля. Створюючи і розширюючи коло клієнтів фірми, Ви можете забезпечити собі солідний постійний заробіток.

Один з ідеологів мережевого маркетингу - Джон Каленч сказав: "Моя мета - мати мільйон друзів, і тоді в мене буде все інше".

Отже: мережевий маркетинг - це форма просування продукції, при якій інформація про продукцію поширюється не шляхом реклами, а за допомогою людей, які скористалися цією продукцією і залишилися задоволеними результатами її використання.

Оскільки сьогодні довіра споживачів до масової реклами постійно падає, мережевий маркетинг активно розвивається. Економіка пострадянських країн активно зростає, отже, зростає купівельна спроможність людей. Щоб у цьому переконатися, зайдіть в автосалони, магазини з продажу побутової техніки, будматеріалів, салони мобільного зв'язку... На останні гроші такі товари не купуються. Тому, саме зараз є унікальна можливість - вибрати собі в партнери компанію LR Украина і приділити цьому бізнесу кілька годин на тиждень. Усього через кілька років, при використанні цієї системи, Ваш прибуток може дозволити Вам залишити свою роботу, якщо Ви цього хочете, присвятити більше часу своїм захопленням, стати фінансово вільною людиною і розпоряджатися своїм часом на свій розсуд.

Однією з наших переваг, є те, що в Україні, LR офіційно відкрилася навесні 2011 року і дуже мала кількість активних незалежних дистриб'юторів. А, як відомо, найбільше заробляють ті, хто стоїть в першій лінії своєї країни чи міста.

Вам залишається лише прийняти рішення - втратити цей шанс чи взяти в ньому активну участь. Щоб потім не було нестерпно боляче...


Шукаємо партнерів в таких містах: Алчевськ, Алушта, Бердичів, Вінниця, Дніпропетровськ, Донецьк, Житомир, Євпаторія, Івано-Франківськ, Запоріжжя, Іллічівськ, Ізюм, Ізмаїл, Керч, Кам'янець-Подільський, Краматорськ, Київ, Кривий Ріг, Кременчук, Кіровоград, Львів, Луцьк, Луганськ, Мелітополь, Маріуполь, Мукачеве, Миколаїв, Одеса, Полтава, Рівне, Севастополь, Суми, Сімферополь, Тернопіль, Умань, Ужгород, Феодосія, Херсон, Харків, Хмельницький, Черкаси, Чернівці, Чернігів, Ялта і в решті населених пунктах України

2011-2012 "LR Україна"
Передрук матеріалів дозволяється тільки з письмового дозволу редакції!
міжнародний дитячий фонд LR